Service

Ondanks de hoogwaardige kwaliteit van de Focal hulpmiddelen kan het voorkomen dat een hulpmiddel niet meer functioneert zoals het zou moeten. Een defect kan veroorzaakt worden door slijtage of een ongelukje, ongeacht de oorzaak van het defect verhelpen we graag zo snel mogelijk het probleem. De afhandeling van een storing of defect aan jouw hulpmiddel verloopt als volgt:

Melden van een storing

De serviceafdeling is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 16.30 uur op nummer 013 – 533 31 03 doorkiesnummer 1.

Je kan ook 24/7 melding maken van een storing via onderstaand/bovenstaand contactformulier of per mail (zie onderstaand contactformulier). Deze melding zal zo spoedig mogelijk opgepakt worden.

Het helpt enorm om bij de melding zo compleet mogelijk aan te geven wat het probleem is,  foto’s of filmpjes kunnen hierbij van toegevoegde waarde zijn. Hoe meer informatie meegestuurd wordt des te beter en sneller het probleem verholpen kan worden.

Afhandeling van de storing

Wanneer je melding maakt van een storing kan de afhandeling op één van volgende wijzes verlopen:

  1. Reparatie op locatie
    De medewerker van Focal zal aan de hand van de aangegeven storing bepalen of een reparatie op locatie mogelijk is. Als dit het geval is komt onze monteur bij je langs en zal hij de storing ter plekke verhelpen. Mocht dit onverhoopt niet lukken dan zal  de monteur het hulpmiddel meenemen voor reparatie intern.
  2. Reparatie intern
    Als de medewerker van Focal beoordeelt dat het defect niet op locatie te verhelpen is , zal het hulpmiddel naar Focal moeten komen. Focal kan het hulpmiddel bij je ophalen of naar Focal toesturen. Zodra de storing verholpen is wordt er contact met je opgenomen voor het retourneren van het hulpmiddel.
  3. Leensysteem
    Mocht de storing niet binnen redelijke termijn te verhelpen zijn dan wordt, indien mogelijk, een leensysteem ter beschikking gesteld.

Defect aan hoofdsteun of rolstoelbesturing

Wanneer je een defect hebt aan een hoofdsteun van Focal of rolstoelbesturing, zal je altijd eerst contact op moeten nemen met de rolstoelleverancier. Die moet Focal een opdracht geven om het defect te verhelpen.

Indien een hoofdsteun opnieuw ingesteld moet worden neem dan voor een evaluatie contact op met verkoopbinnendienst middels het selecteren van “opnieuw instellen hoofdsteun” in onderstaand formulier.

Meld een storing

Focal helpt je verder. Neem contact op, laat je terugbellen of stel een vraag.

+31 13 533 31 03

Meld een storing
Maximale uploadgrootte: 5MB